Je hoort vaak ondernemers zeggen ik heb een mooie website maar ik haal er geen nieuwe leads of zelfs klanten uit. Of ondernemers die zeggen ik trek veel bezoekers naar mijn site maar niemand laat zijn gegevens achter. Klinkt dit bekend? Lees dan vooral even verder.
Dit komt vaak omdat deze websites niet converterend zijn ingesteld. Wat wordt hier nou mee bedoelt? Meestal heb je helemaal geen opmaak gemaakte website nodig of eentje met een peperduur design. Wat veel belangrijker is, is dat je een website hebt die goed is ingericht op conversie. Conversie wil zeggen ‘omzetten’, dit is dus het aantal bezoekers van jouw website die tot een actie overgaat.
Hiervoor zijn het hebben van genoeg opt-ins op de website erg belangrijk. Opt-ins zijn je inschrijfformulieren op je website. Bij niet conversie gerichte websites zie je vaak maar 1 of 2 opt-ins op de website, die ook nog is niet duidelijk in beeld staan. Ooit gehoord van de regel van 7? De regel van 7 is, dat iemand minimaal 7 keer iets moet hebben gezien of gehoord voordat deze persoon tot actie overgaat. Plaats je inschrijfformulier dus op meerdere plekken in je website en zorg dat die goed zichtbaar is!
Clickbait
Naast inschrijfformulieren is een ‘clickbait’ ook een goeie manier om meer leads binnen te halen. Een ‘clickbait’ ken je vast wel. Het zijn letterlijk aanbieding die gratis worden weggegeven in ruil voor je emailadres of contactgegevens. Een paar voorbeelden zijn:
- E-book
- Videocursus
- Webinar
- Checklist/Stappenplan
- Website scan
Deze wegegevers moeten waarde voor je publiek creëren. Zodat het voelt voor hen als een win-win situatie. Zelf gebruikers weggevers op onze eigen website en op social media kanalen.

Wil je meer informatie?
Hoe scoort jouw website?
Doe NU de gratis website scan!